Translate

czwartek, 16 listopada 2023

"Tam dom Twój, gdzie serce Twoje". Kraków, Efemeria, Radio MagMa, 11.11.2023

W dniu 11 listopada 2023 roku w krakowskiej Efemerii odbyła się impreza poetycka transmitowana na żywo w internetowym Radiu MagMa (MagMa = Magda Zybowska i Mariusz Głąb) pod tytułem "Tam dom Twój, gdzie serce Twoje". Wieczór nastrojowy, poruszający, pełen emocji. Swoją muzyką okrasił go czteroosobowy zespół Mariusza Iwki Wszystko Ma Swój Czas pochodzący z Dąbrowy  (mam nadzieję, że podlinkowałem właściwą miejscowość z województwa zachodniopomorskiego, z okolic Koszalina). Dziś chciałbym się podzielić z Wami nagraniem występu z tego kameralnego klubu przy Karmelickiej 7 w Krakowie. Ponieważ była to audycja radiowa, to mamy tylko fonię, wideo w ograniczonej formie można znaleźć w internecie, m.in. na profilach facebookowych Magdy i Mariusza, współprowadzącego Marka Kubickiego czy zespołu Wszystko Ma Swój Czas. Tam też zdjęcia w większej liczbie. 



Proszę się nie przerażać długością nagrania (6 godzin i 40 minut), jeśli podzielimy je sobie na występy konkretnych osób, wypadnie nam bardzo przyzwoity czas. Dodam tutaj, że sam wyszedłem z imprezy mniej więcej około 21:30 (kwestia powrotu z Krakowa do Gliwic), więc dalszą część znam tylko z odtworzenia. Powiem jedno: bawiliśmy się wspaniale, atmosfera była doskonała, a klimaty patriotyczne, wzniosłe, liryczne mieszały się z prostymi, codziennymi w znakomitych proporcjach. 
Wchodzę na antenę po upływie równo trzech godzin (no, z sekundami). Mniej więcej 3:00:31 - 3:22:15. 

Program występu (mojego): 
1. witam się z Mariuszem, publicznością, opowiadam o audycji Bigos Muzyczny i o bigosie
2. rozmawiam z Mariuszem i Markiem o początkach swojej poezji
3. rozmawiam z Mariuszem i Markiem o patriotyzmie (nie umiem rozmawiać na takie wielkie tematy)
4. rozmawiam o języku
5. przedstawiam utwór Kataklizm (premiera)
6. inspiracje
7. przedstawiam utwór Kawki
8. czytam wiersz Tadeusza Różewicza (***) Oblicze ojczyzny
9. w duecie z Mariuszem przedstawiam utwór Pokój paryski

Wiem, że nie opisywałem tutaj z wielu względów godnego uwagi wieczoru autorskiego Alicji Stępniewskiej-Nawaratne - myślę, że pojawi się jeszcze tutaj wzmianka o nim i o tekstach Ali, bo zdecydowanie na to zasługują. Niestety, dzień po imprezie pochorowałem się i przez dłuższy czas nie mogłem wrócić do formy, na czym ucierpiały wszelkie aktywności twórcze. 

Dodam jeszcze krótkie info dotyczące planowanego przeze mnie wydawnictwa: dysponuję już grafiką, która zostanie w nim wykorzystana, postępują prace wykończeniowe. Dzieło, jak sądzę, ukaże się w przeciągu kilku tygodni (ale nie jest mi jeszcze znana konkretna data). Roboczy tytuł: Rycerz Florian wyrusza w świat. Wkrótce więcej szczegółów. Wtedy też osobny wpis na ten temat. 

Na koniec zapraszam do strony z innymi nagraniami różnych moich występów. 

Najbardziej po lewej: Mariusz Głąb w akcji

Wszystko Ma Swój Czas: Roksana, Nadia, Hania i Mariusz


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz