Translate

poniedziałek, 26 czerwca 2023

Bigos: mniam! Czyli o audycji radiowej Bigos w Radiu Guardian

W dniu dzisiejszym pozwolę sobie zareklamować pewną audycję radiową prowadzoną przez moich krakowskich znajomych - Mariusza Głąba - poetę, recytatora, popularyzatora poezji i szerzej - kultury -  oraz poetkę, recytatorkę, popularyzatorkę poezji i szerzej - kultury - Magdalenę Zybowską. Program nosi nazwę Bigos Muzyczny i emitowany jest przez internetowe Radio Guardian prezentujące muzykę różnoraką i rozrywkę.Po raz pierwszy włączyłem Bigos w sobotę 17 czerwca - w przeciągu trzech godzin od włączenia stacji (o 20, pół godziny przed rozpoczęciem audycji) grano hard rocka (ble!), rocka środka, muzykę elektroniczną taneczną, muzykę z gatunku koloryt lokalny (w postaci kuriozalnego "hitu mongolskich dyskotek"). Prócz tego Mariusz wraz z zaproszonymi gośćmi (byli nimi odwiedzający Kraków Agnieszka i Albert Pazur, stąd do tytułu programu należałoby dodać "z Pazurem") rozmawiali właśnie o największym w południowej Polsce mieście, tak chętnie odwiedzanym przeze mnie w mijającym półroczu i o tym, co zwróciło uwagę przybywających do niego. 
Z tego, co zauważyłem, program nadawany jest nieregularnie. Docelowo miałby być prezentowany raz w miesiącu. By być na bieżąco z harmonogramem, dobrze jest śledzić w mediach społecznościowych profil Mariusza. Brak dostępnego powszechnie archiwum audycji wynika z ograniczeń związanych z prawami autorskimi. 

Radia Guardian słuchamy pod tym linkiem

Od siebie dodam, że czuję się zakłopotany, gdyż miałem raz taką myśl, że Bigos poetycki byłby znakomitym szyldem dla form i treści, które sam prezentuję, a tu się okazało, że nazwa jest już zajęta i trzeba myśleć nad czymś innym. 

[edycja: 26.06.2023]

Niniejszym informuję, że dołączyłem (ha, ha) do ekipy bigosowej jako Bigosowy Elitarno-Terenowy Korespondent Antywojenny, w skrócie BETKA - prezentował swoje felietony (ha, ha). To będzie debiut czegokolwiek mojego na antenie radiowej. Mam nadzieję, że będzie się nam dobrze współpracowało. Nam, znaczy się ekipie i słuchaczom. Hasło wywoławcze: bigos: mniam! Więcej szczegółów pojawi się wkrótce.

[edycja spóźniona: 23.02.2024]

Audycji nie słuchamy już w Radiu Guardian, ale w Radiu MagMa.

Mmmm... bigos! 

Do poczytania posłuchania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz